SĖKMĖ REIKALAUJA: ŽYMŪS ABSOLVENTAI

Ewelina Dobrowolska

XI gimnazijos mokinių laidos absolventė, visuomenės ir savivaldos veikėja, LR Seimo narė, Lietuvos Respublikos teisingumo ministrė.

Pokalbis su Ewelina Dobrowolska


Man mokykla buvo vieta, kurioje atradau savo aistras ir pomėgius, kur užmezgiau gilias draugystes ir susipažinau su žmonėmis, kurie turėjo įtakos mano gyvenimui. Būtent ten turėjau galimybę tobulėti, kelti sau iššūkius ir nustatyti savo ateities kryptį.

Koks įvykis (juokingas, svarbus...) iš Jūsų mokslo metų Jums ypač įsiminė? Kodėl? Prisimenu, kaip mokykliniais metais dalyvavau įvairiose olimpiadose, debatų būreliuose, konkursuose. Šie renginiai man buvo be galo svarbūs, nes leido pasitikrinti savo žinias, lavinti įgūdžius ir įgyti naujos patirties.

Olimpiados buvo ypač įkvepiančios, nes leido varžytis su kitais mokiniais mane dominančiose srityse. Tai buvo laikas, kai galėjau pagilinti savo pomėgius vietos, regioniniu ir net nacionaliniu lygiu.

Man debatų klubai buvo ne tik būdas tobulinti retorinius įgūdžius, bet ir lavinti gebėjimą ginčytis bei logiškai mąstyti. Bendradarbiaudama su kitais mokiniais diskusijose man leido sužinoti skirtingus požiūrius į socialinius ir politinius klausimus, taip pat išmokti gerbti kitų nuomonę.

Visi konkursai suteikė galimybę pagilinti žinias konkrečiose srityse. Tai buvo ne tik įdomu, bet ir labai svarbu ugdymo prasme, nes leido suprasti, kaip mokslą galima pritaikyti praktikoje.

Visi šie renginiai buvo ne tik galimybė asmeniniam tobulėjimui, bet ir naujoms pažintims bei ryšių užmezgimui su kitais mokiniais ir mokytojais. Tai patirtys, kurios išliks mano atmintyje amžinai, nes leido atrasti savo pomėgius, lavinti įgūdžius ir formuoti tapatybę.

Kaip manote, ar verta rinktis lenkišką mokyklą Lietuvoje? Kodėl?

Taip, aš tikiu, kad lenkiška mokykla Lietuvoje gali būti lygiavertė konkurentė lietuviškai mokyklai, ypač kai ši institucija orientuojasi į aukšto mokymo lygio palaikymą ir iškelia tai kaip vieną iš pagrindinių prioritetų.

Pirma, mokykla, kuri aktyviai siekia kokybiško mokymo, gali pasiūlyti tvirtą ugdymo pagrindą, padėdamas mokiniams tobulėti intelektualiai. Kompetencija ir kūrybingi mokytojai bei atitinkami švietimo ištekliai daro šią mokyklą konkurencingą su kitomis aukšto lygio institucijomis.

Antra, lenkų kilmės mokiniui ar net tėvams lenkiškos mokyklos pasirinkimas Lietuvoje gali palengvinti žinių įgijimo procesą, nes lenkų kalba kaip mokymo kalba gali būti prieinamesnė ir suprantamesnė mokiniams, kurių gimtoji kalba yra lenkų. Lenkų mokyklų mokiniai turi galimybę visapusiškai tobulėti, apimantį tiek lenkų, tiek lietuvių kultūros elementus. Tokia sąveika gali būti labai vertinga, nes leidžia užmegzti ryšius tarp skirtingų bendruomenių ir praplečia studentų kultūrinį akiratį.

Be to, lenkiška mokykla Lietuvoje gali veikti kaip kultūros centras, leidžiantis išsaugoti ir plėtoti tautinį identitetą lenkų bendruomenėje. Lenkų kultūros integravimas į vietos kontekstą gali būti vertinga patirtis mokiniams, tėvams ir bendruomenėms.

Kokie mokykliniais metais įgyti įgūdžiai yra naudingiausi profesiniame darbe? Kas svarbiausia suaugusiųjų gyvenime?

Mokslo metais įgyti įgūdžiai, tokie kaip loginis mąstymas, gebėjimas kalbėti viešai, gebėjimas detaliai analizuoti ir suprasti tekstą bei informaciją, yra itin naudingi ir vertingi nepriklausomai nuo pasirinktos srities profesiniame gyvenime. Šie įgūdžiai yra veiksmingo veikimo daugelyje profesinių sričių ir kasdieniame suaugusiųjų gyvenime pagrindas.

Loginis mąstymas leidžia nuosekliai ir efektyviai spręsti problemas, priimti sprendimus ir analizuoti situacijas. Gebėjimas kalbėti viešai yra labai svarbus bendraujant su kitais žmonėmis, tiek pristatant idėjas ar projektus, tiek derybose ar įtikinėjant kitus savo nuomone.

Gebėjimas detaliai analizuoti ir suprasti tekstą bei informaciją itin praverčia profesiniame darbe, kai dažnai tenka interpretuoti sudėtingus dokumentus, ataskaitas ar duomenis, taip pat priimti gerus sprendimus remiantis turima informacija.

Suaugusiųjų gyvenime svarbiausia yra gebėjimas prisitaikyti prie besikeičiančių sąlygų, gebėjimas spręsti problemas, gebėjimas efektyviai bendrauti ir gebėjimas bendradarbiauti su kitais. Be to, svarbūs ir tarpasmeniniai įgūdžiai, tokie kaip empatija, pagarba ir gebėjimas susidoroti su stresu.

Kuo vadovavotės renkantis studijas?

Rinkdamasi studijas pirmiausia vadovavausi tuo, kokias profesines galimybes man atvers tam tikra studijų kryptis. Norėjau pasirinkti tokį ugdymosi kelią, kuris leistų tobulėti profesionaliai ir įgyvendinti savo ambicijas.

Teisės pasirinkimas man buvo natūralus dėl jos universalumo ir plataus pritaikymo įvairiose srityse. Teisė siūlo daugybę profesinių galimybių – nuo ​​darbo privačiame sektoriuje, teisinės ar teisminės praktikos iki veiklos akademinėje bendruomenėje ar politikoje. Tai sritis, kuri suteikia tvirtus pagrindus darbui daugelyje profesinio gyvenimo sričių.

Be to, domėjausi asmeninio ir intelektualinio tobulėjimo perspektyva, kurią gali suteikti teisės studijos. Vadovaudamasi šiais kriterijais, nusprendžiau studijuoti teisę, manydama, kad tai man bus pasitenkinimo ir iššūkių kupinas karjeros kelias.

Koks Jūsų gyvenimo credo?

Gyvenimo šūkis, kuris mane įkvepia, yra Karen E. Quinones Miller žodžiai: „Kai kas nors man sako „ne“, tai nereiškia, kad aš to negaliu; tai tiesiog reiškia, kad negaliu to daryti su jais“. Tikiu, kad kiekvienas iššūkis, kiekvienas „ne“ yra tik dar viena galimybė rasti alternatyvų kelią, tobulėti ir siekti savo tikslų. Svarbu nuolat siekti sėkmės, net jei kelias ten gali pareikalauti savarankiškumo ir savo sprendimų paieškos. Šis šūkis man primena, kad net ir susidūrus su sunkumais visada yra galimybė rasti kitą būdą tikslui pasiekti.

Ką patartumėte dabartiniams mūsų mokyklos mokiniams?

Tikrai verta perimti iniciatyvą į savo rankas ir nebijoti imtis veiksmų, nes pradėjęs ką nors daryti, niekada nebūsi vienas. Pasinaudokite įvairiomis mokyklos ir jos aplinkos teikiamomis galimybėmis. Neapsiribokite vien pamokomis – dalyvaukite būreliuose, Erasmus projektuose, olimpiadose ir popamokinėse veiklose.

Mano pirmasis žingsnis už klasės ribų pasirodė esąs labai svarbus mano tobulėjimui. Todėl raginu būti drąsiems ir aktyviai dalyvauti įvairiose veiklose. Ne tik praplėsite savo žinias, bet ir įgysite gyvenimiškos patirties, susirasite naujų draugų, o ugdydami socialinius įgūdžius pasiruošite suaugusiųjų gyvenimo iššūkiams.

Nebijokite išeiti už savo komforto zonos ribų, nes čia slypi didžiausios tobulėjimo galimybės. Verta domėtis pasauliu, kelti klausimus ir būti pasiruošus nuolat mokytis. Atminkite, kad jūsų ateitis prasideda dabar, o aktyvumas ir ryžtas yra raktas į sėkmę.

 

Robertas Bilkevič

XIII gimnazijos mokinių laidos absolventas, programinės įrangos inžinierių komandos vadovas.

Pokalbis su Robertu Bilkevič


Mokykla man buvo nepanaudota platforma, nes galėjau būti daug aktyvesnis ir pasiekti daugiau. Mano auklėjimas privertė vengti išsišokti, stengtis neišsiskirti iš minios.

Koks įvykis (juokingas, svarbus...) iš jūsų mokslo metų Jums ypač įsiminė? Kodėl? Sutikimas su būsima žmona mokykloje buvo neeilinis įvykis, kuris įstrigo ne tik atmintyje, bet ir širdyje.

Kaip manote, ar verta rinktis lenkišką mokyklą Lietuvoje? Kodėl?

Mano nuomone, šiandien taip rinktis neverta. Mažumos mokyklos funkcija yra išsaugoti, puoselėti ir perduoti konkrečiai etninei ar tautinei mažumai būdingą kultūrą, kalbą ir vertybes.

Mes automatiškai nenusipelnėme mažumų mokyklų. Tai privilegija, kurią reikia užsitarnauti įsipareigojant ir stengiantis išlaikyti savo tapatybę. Ką mes matome realybėje? Pagrindinė mūsų interesams atstovaujanti politinė jėga palaiko tuos pačius naratyvus, kuriuos transliuoja Kremlius, jiems vienintelė problema – trūksta raidžių dokumentuose, o Lietuvoje turime n-tą lenkų kartą, kuri be rusicizmų negali pasakyti sakinio.

Mano nuomonė pasikeis, kai įrodysime sau, kad esame lenkų, o ne rusų kultūros dalis. Pirmas žingsnis bus diena, kai lenkų kalba taps viena iš oficialių kalbų; bus matoma kaip galimybė bankomatuose, siuntų spintelėse ir savitarnos kasose.

Kokie mokykliniais metais įgyti įgūdžiai yra naudingiausi profesiniame darbe? Kas svarbiausia suaugusiųjų gyvenime?

Mokslo metais įgyti įgūdžiai, tokie kaip loginis mąstymas, mokymosi pasiekimai, argumentavimo įgūdžiai ir saikingos ambicijos, yra labai svarbūs sėkmingame profesiniame darbe.

Loginis mąstymas leidžia spręsti problemas ir priimti sprendimus racionaliai ir efektyviai. Ugdymo pasiekimai parodo gebėjimą mokytis ir prisitaikyti prie naujų situacijų, o tai svarbu dinamiškoje profesinėje aplinkoje. Argumentavimo įgūdžiai leidžia įtikinti kitus, derėtis ir įtikinamai pateikti savo idėjas. Tačiau saikingos ambicijos leidžia išlaikyti balansą tarp laimėjimų siekio ir sveiko požiūrio į darbą bei asmeninį gyvenimą.

Kuo vadovavotės renkantis studijas? Vadovaudamasis savo įgūdžiais ir tuo metu egzistuojančiomis tendencijomis, pasirinkau studijas, kurios atitiko mano galimybes ir teikė profesines perspektyvas.

Koks Jūsų gyvenimo credo? Nemanau, kad verta pasikliauti kažkieno žodžiais, ištrauktais iš konteksto. Tačiau nuo studijų laikų visada prisimenu Johno Maynardo Keyneso citatą: "Kai keičiasi faktai, persigalvoju. O ką tu darai?"

Ką patartumėte dabartiniams mūsų mokyklos mokiniams? Mokiniai turi suprasti, kad nėra lengvo kelio ar nuorodos į sėkmę. Siekti savo tikslo reikalauja daug sunkaus darbo, kūrybiškumo, atsidavimo ir nuolatinių pastangų. Sparčiųjų klavišų ir lengvų atsakymų dominavimas dabar priklauso dirbtiniam intelektui – konkurencija su juo vaisių neduos.

 

Bożena Zaborowska-Zdanowicz

X gimnazijos mokinių laidos absolventė. Komunikacijos srityje ji dirba beveik 20 metų, tai profesija, kurią kažkada pasirinko ir mano, kad tai buvo vienas geriausių jos sprendimų. Šiuo metu ji yra Tarptautinės migracijos organizacijos komunikacijos vadovė.

Pokalbis su Bożena Zaborowska-Zdanowicz


Man mokykla buvo įdomaus mokymosi, tikros draugystės ir smagių nuotykių vieta.

Koks įvykis (juokingas, svarbus...) iš Jūsų mokslo metų Jums ypač įsiminė? Kodėl? Buvo daug įvairių įvykių – ir linksmų, ir ne tokių linksmų, ypač pasekmių prasme. Prisimenu, kaip klasėje braižydavome žemėlapį, o paskui neprilygstamas mokytojas ponas Veličko uždengė mūsų pėdsakus. Man asmeniškai svarbus įvykis buvo laimėti olimpiadą ir baigti mokyklą 12 klasės viduryje.

Kaip manote, ar verta rinktis lenkišką mokyklą Lietuvoje? Kodėl?

Žinoma. Lenkiška mokykla – tai galimybė pažinti abiejų šalių – Lietuvos ir Lenkijos – istoriją, tradicijas, kultūrą ir literatūrą. Taip pat labai svarbu, kad galėtume mokytis gimtąja kalba. Esu dėkingas visiems mokytojams, kurie mane mokė 12 metų ir skatino tyrinėti pasaulį. Nuo pirmosios mokytojos ponios Zofijos Wasiukiewicz, kuri mokė skaityti, rašyti ir skaičiuoti iki 12 klasės, kur kiekviena mokytoja skatino mokinius mokytis ir siekti užsibrėžtų tikslų.

Kokie mokykliniais metais įgyti įgūdžiai yra naudingiausi profesiniame darbe? Kas svarbiausia suaugusiųjų gyvenime?

Man tai buvo rašymas ir kalbų mokymasis, nes vėliau pasirinkau panašią studijų kryptį. Tačiau yra ir kitų įgūdžių, tokių kaip draugystė, pagalba draugams, noras varžytis ir laimėti konkursuose ar konkursuose, gebėjimas ieškoti ir rasti reikiamos informacijos – visa tai vėliau pravers suaugusiųjų gyvenime. Darbas, darbas ir dar daugiau darbo. Žinau, kad tai skamba pernelyg nuobodžiai, bet dirbti mėgstamą darbą yra didžiausia pramoga.

Kuo vadovavotės renkantis studijas? – Visada mėgau rašyti ir sakiau, kad iš to užsidirbsiu pragyvenimui. Taigi, kai pasirinkau studijų kryptį, tai buvo su filologija ir komunikacija susijusios studijos, pagal šią profesiją dirbu jau ne pirmus metus. Esu dėkinga poniai Anai Jasinskai už nuostabias lenkų kalbos pamokas, už mokymąsi ir už tai, kad visada galėjo patarti ir motyvuoti.

Koks Jūsų gyvenimo credo?

„Yra du būdai gyventi. Pirmasis yra gyventi taip, lyg nebūtų stebuklų. Antrasis – gyventi taip, lyg viskas būtų stebuklas.“-  Albertas Einšteinas.

Ką patartumėte dabartiniams mūsų mokyklos mokiniams? Turėkite savo svajones ir siekite jų. Venkite šablonų ir ieškokite savo kelio, nes vieno sėkmingo gyvenimo recepto nėra. Kaip sakė šv. Jonas Paulius II „Gyvenime niekada nevėlu trims dalykams: meilei, mokymuisi ir svajonių išsipildymui“.

Linkiu šv. Jono Pauliaus II gimnazijai tradicinių 100 metų! Tegul daug kartų ir toliau kaupia žinias šitoje puikioje įstaigoje, globojant nuostabaus direktoriaus Adamo Blaškevič.

 
 

Daniel Naumovas

XVI gimnazijos mokinių laidos absolventas, vyresniuoju medicinos biologas, Santaros klinikų Biobanko vadovas.

Pokalbis su Danieliumi Naumovu


Mokykla man buvo vieta, kurioje atradau save. Dar mokyklos laikais supratau, kad noriu savo gyvenimą susieti su chemija, biologija ir medicina.

Koks įvykis (juokingas, svarbus...) iš Jūsų mokslo metų jums ypač įsiminė? Kodėl?

Pirmasis dalykas, apie kurį pagalvojau, kapinių tvarkymas. Mokiniams tai gali atrodyti neįdomi veikla, tačiau iš tikrųjų tai puikus būdas leisti laiką su klase.

Kaip manote, ar verta rinktis lenkišką mokyklą Lietuvoje? Kodėl?

Būtinai. Kai mokiausi mokykloje, labai nemėgau kalbos pamokų (lietuvių, lenkų, anglų). Mane labiau domino tikslieji mokslai. Tačiau dabar keturių kalbų mokėjimas yra mano vizitinė kortelė.

Vilniuje lenkai dažniausiai kalba keturiomis kalbomis, rusai – trimis, lietuviai – dviem.

Kokie mokykliniais metais įgyti įgūdžiai yra naudingiausi profesiniame darbe? Kas svarbiausia suaugusiųjų gyvenime?

Organizaciniai gebėjimai. Tikrai patarčiau dalyvauti popamokinėse veiklose. Taip pat stiprinti viešojo kalbėjimo ir informacinių technologijų įgūdžius.

Kuo vadovavotės renkantis studijas?

Žinojau, kad Lietuvoje turime stiprų lygį biotechnologijų srityje. O chemija ir biologija buvo įdomūs dalykai.

Koks Jūsų gyvenimo credo?

„Visada daryk gera“.

Ką patartumėte dabartiniams mūsų mokyklos mokiniams?

Mėgautis kiekviena diena. Didžiuotis tuo, kad mokaisi būtent šioje mokykloje. Nesvarbu, kokioje srityje save matote ateityje, plėskite savo žinias ir IT srityje.