Pamoka „Židinio“ galerijoje

2020-03-17
Audronė Kuisytė-Zubkaitienė
image image image image image image image image image

Ar žinome, ką reiškia turėti galimybę susitikti ir sušilti? Ką reiškia skubėti, suspėti ir būti lauktiems? Jei kada nežinojome, tai dabar žinome.

Paskutinė kovo diena prieš karantino pradžią. Paskutinės dvi pamokos I gimnazijos klasėje prieš ilgam laikui atsiribojant, užsidarant, atsitveriant ekranais. Meteorologai pranašauja vėtrą, liūtį. Su pirmokais gimnazistais skubame į galeriją „Židinys“. Simboliška... Kalbėtis apie Eglę žalčių karalienę. Kažin, Eglė buvo taip permirkusi ir išsigandusi, kai nugabenta į žalčio Žilvino pilį?..

Tačiau ten, kur laukiama, sušyla ir kūnas, ir širdis. O mūsų Anastazijos ir Antano Tamošaičių galerijoje „Židinys“ laukė vedėja Laimutė Lukoševičienė su kolege. Sustirusios, išsigandusios (o kaipgi, juk pamoka, pasaką sekti reikės) gimnazistės ir Tomas netrukus įsitraukė į galerijos paslaptis, įtaigius pasakojimus apie Tamošaičius,  tautinius drabužius, 10 litų banknotą, gausią Tamošaičių meno literatūros biblioteką, Vilniaus krašto tautinius drabužius, dovanotus Dianai Spencer santuokos proga (pasigrožėti galima nuotraukų galerijoje) ir A. Tamošaitienės austus gobelenus. Ypač nudžiugino netikėtumas - tekstilininkės Anastazijos Tamošaitienės gobelenai iš archyvų atnešti ir iškabinti tam, kad jais grožėdamiesi susigyventume su pasaka apie Eglę žalčių karalienę, žinant, kad atvyksime jos sekti ir aptarti. Prieš savaitę jų ant šių sienų dar nebuvo!

Šią pasaką kūrėja Tamošaitienė itin mėgusi ir ne vieną savo darbą jai paskyrusi. „Žilvino svajonė“, „Eglė ir Žilvinas“, „Žilvino atsisveikinimas“, „Eglė“ - kuris gobelenas gražiausias? Išklausę Emiliją Anną Anuškevič, nesunkiai pasirinkome. Ir prie pasirinktojo atsistoję įsiamžinome.

Minčių gobelenas:

„Pamoka galerijoje labai patiko, nes buvo kitokia atmosfera nei sėdint pamokoje klasėje. Nagrinėjome kūrinį ,,Eglė, žalčių karalienė” ir tai buvo labai įdomu.“ (Daniela)

„Vakar dienos lietuvių kalbos pamoka patiko, nes viskas buvo kitaip negu mokykloje per pamoką. Įsitikinau, kad lietuvių liaudies tautiniai drabužiai yra labai gražūs. Taip pat sužavėjo gobelenai, austi pagal pasaką „Eglė, žalčių karalienė”. Tvyrant atmosferaį, kuri vyravo galerijoje, nagrinėti kūrinį buvo įdomiau.“ (Regina)

„Vakar dienos pamoka man buvo išskirtinė tuo, kad vyko neįprastoje vietoje - galerijoje. Buvo įdomu nagrinėti kūrinį ,,Eglė, žalčių karalienė“.“ (Aneta)

„Vakarykštė pamoka buvo neįprasta tuo, kad galėjome pasislėpti nuo audros nepaprasto grožio pastate. Malonu vaikščioti ir sėdėti vietoje, kuri slepia tiek daug istorijos. Taip pat man labai patiko klausytis mūsų gidės, nes jos veide visada plytėjo šypsena. Kai visi kartu nagrinėjome pasaką, galėjau pažvelgti į ją kitaip, nei namuose skaitydama, pamatyti tai, ko dar nepamačiau. Vakar laiką praleidau labai vertingai.“ (Jovita)

„Pamoka galerijoje padarė didelį įspūdį. Dailūs ir spalvingi gobelenai - jauki atmosfera, todėl nagrinėjant pasaką ,,Eglė, žalčių karalienė” buvo galima geriau pažinti pasakos veikėjus ir pajusti jų išgyvenimus. Tokia atmosfera sudarė galimybę suvokti pamokymus.“ (Agnieška)

„Man labai patiko sekti pasaką tokioje nuostabioje aplinkoje.“ (Emilija Anna)

„Po pandemijos grįžusi į galeriją ieškosiu kitų mane žavinčių bei įkvepiančių eksponatų. Esu labai dėkinga mokytojai, kad ji pasistengė mus sudominti kitokio formato pamoka.“ (Katrina)

Apsilankymo akimirkos internete.